Informacja o sesji Rady Miejskiej w Mrozach
W dniu 24 sierpnia 2018 r. odbyła się XLII sesja Rady Miejskiej w Mrozach. Pan Dariusz Jaszczuk - Burmistrz Mrozów omówił realizację budżetu gminy za I półrocze 2018 r. ze szczególnym uwzględnieniem inwestycji.
Zasadniczym tematem sesji były sprawy związane z oświatą. Informacje o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2017/2018 oraz przygotowanie placówek do rozpoczęcia roku szkolnego omówione zostały przez: panią Mariannę Bogusz – Dyrektora Zespołu Szkół w Mrozach, panią Ewę Reda – Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jeruzalu, panią Renatę Kuligowska – Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 w Mrozach, panią Małgorzatę Ptaszyńską – Dyrektora Szkoły Podstawowej w Grodzisku oraz panią Alicję Jaszczołt – Dyrektora Gminnego Przedszkola w Mrozach. Prezentację dotyczącą oświaty, z uwzględnieniem wyników egzaminów gimnazjalnych i maturalnych przedstawiła pani Luiza Kowalczyk – Zastępca Burmistrza. Na zakończenie tej części obrad, Pan Burmistrz dokonał podsumowania funkcjonowania oświaty na terenie gminy.
Następnie Rada Miejska podjęła szereg uchwał dotyczących między innymi:
- zaciągnięcia kredytu długoterminowego w 2018 roku,
- ustalenia sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych prowadzonych przez Gminę Mrozy,
- określenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz ustalenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Gminy Mrozy,
- przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny na lata 2018-2020,
- zmieniającej uchwałę w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Mrozy,
- zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Mrozy oraz zasad i warunków korzystania z tych przystanków,
- nadania nazwy ulicy w gminie Mrozy,
- zbycia i zamiany nieruchomości gruntowej,
- utworzenia odrębnego obwodu głosowania na terenie gminy Mrozy,
Z treścią wszystkich uchwał, po ich podpisaniu, będzie można się zapoznać na stronie BIP Urzędu w zakładce Prawo lokalne - > Uchwały Rady.
Po podjęciu wszystkich uchwał, pan Burmistrz udzielił odpowiedzi na zgłoszone wcześniej interpelacje, wnioski, zapytania dotyczące między innymi: budowy kanalizacji, wycinki zakrzaczeń przy drogach oraz usunięcia chwastów rosnących na chodnikach, budowy ulic, kursowania tramwaju konnego, budowy kanalizacji i innych.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2018-08-27 |
Data publikacji: | 2018-08-27 |
Osoba sporządzająca dokument: | Administrator |
Osoba wprowadzająca dokument: | Administrator |
Liczba odwiedzin: | 1308 |